Tijd om je social media op te schonen

Tijd om je social media op te schonen

De vakantieperiode breekt nu voor iedereen wel zo’n beetje aan. De ene naar de andere collega zwaai je uit en je mailbox blijft lekker rustig. Een mooi moment om je social media kanalen op te schonen.

Kies een goed moment uit dat je met een wat tactische blik naar je social media kanalen gaat kijken. Er zijn vast onderdelen die een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Pak je strategie of jaarplan er bij. Wat waren de plannen voor dit jaar? Waar sta je nu, wat wil je nog bereiken, inzichten of misschien staan er punten in het plan die niet meer relevant zijn. Zet wat actiepunten op papier en ga er mee aan de slag.

Instagram

Als iemand zoekt op bepaalde hashtags, dan kunnen je foto’s nog steeds gevonden worden. Check je oude foto’s eens op de hashtags, je kunt er weer veel inspiratie uithalen. Ben je onlangs nieuwe hashtags gaan gebruiken? Voeg deze dan toe aan je oudere foto’s.

Heb je stories uitgelicht staan? (hoogtepunten). Zijn ze nog relevant? Passen ze nog bij de stijl en de doelen van je bedrijf? Stories zeggen veel over jouw account of bedrijf. Loop ze na, maak (nieuwe) covers en verwijder de stories die niet meer bij je passen.

Gebruik je Linktree in je Instagram account? Vergeet ook deze niet even op te schonen. Misschien heb je een hele reeks met linkjes open staan die je volgers mischien wel lezen maar niet meer relevant zijn. Volgers zitten in de zomer niet te wachten op artikelen die gaan over de Kerst. Kijk dus met een frisse blik naar de linkjes in je Linktree.

Facebook

De coverfoto op Facebook is belangrijk. Dit is het eerste dat mensen zien van je pagina. Is deze nog relevant?

Staat er een post vastgezet aan de bovenkant van je pagina? Is deze nog geschikt voor je pagina? Of ga je een andere post vastzetten.

Is de inrichting nog handig? Staan de tabjes aan de linkerkant op een logische volgorde? Of mag een specifiek onderdeel wel wat naar boven, voor wat meer aandacht? Check ook meteen de call-to-action-button. wil je dat mensen gaan schoppen, zich inschrijven of naar je website gaan?

LinkedIn

Heb jij al een achtengrondfoto op LinkedIn? Of is dit nog steeds de standaard foto van LinkedIn? Tijd om deze misschien aan te passen. En de samenvatting? Staat er nog steeds duidelijk beschreven waar je bedrijf voor staat of moet hier ook het één en ander worden aangepast? Kloppen de specialismen nog wel? Als activiteiten verschuiven is het slim om dit aan te vullen. Hetzelfde geldt voor hashtags. Kies een paar hashtags die belangrijk zijn voor jouw bedrijf.

Met deze tips kun je vast en zeker even voorruit.

Ga jij deze zomer aan de slag met het opschonen van je social media kanalen?

Lees ook: Social media in de zomer en zomers inhakers.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: