Zomaar wat random tips voor jouw social media kanalen

Zomaar wat random tips voor jouw social media kanalen

In de wereld van social media kan en mag er best veel. Creativiteit, eerlijkheid en echtheid vind ik belangrijk. Van zwaar bewerkte foto’s ben ik niet. De kleuren iets aanpassen, misschien iets lichter of donkerder. En een rimpeltje hier en daar laat ik dan ook lekker staan. Maar ik dwaal af, want deze blog gaat niet over een rimpeltje hier en daar en de perfecte instafoto’s. In deze blog geef ik 7 random tips voor jouw social media kanalen.

Bekijk wanneer je publiek online is

Post jij altijd op hetzelfde moment? Maar is dat ook de tijd dat jouw doelgroep aanwezig is op social media? Kijk maandelijks wanneer jouw doelgroep online is en en pas je publicatieschema hierop aan, zodat je organisch meer bereik creëert.

random tips voor jouw social media kanalen

Gebruik Google zoekwoorden tool

Gebruik jij de Google zoekwoorden nog niet? Ga hier dan echt mee aan de slag. De tool die je kunt vinden in Google Ads geeft aan hoe populair jouw zoekwoord is in een bepaalde doelgroep. Ideaal om te gebruiken voor jouw contentmarketing strategie!

Deel een verhaal van je klant

Heb jij een leuke recensie ontvangen van een klant? Deel hem dan op social media! Wees hierin zeker niet bescheiden want het is een uitgelezen kans om aan jouw doelgroep te laten zien welke waarde jij toevoegt.

Reageer altijd op comments

Reageer altijd op comments die je ontvangt. Vergeet niet dat mensen de moeite nemen om te reageren. Laat weten dat je er blij mee bent, ook als het niet positief is. Wellicht dat je de ontevredenheid zelfs kan wegnemen. Altijd een kans!

random tips voor jouw social media kanalen

Het aantal volgers zijn niet het belangrijkst

Vaak krijg ik de vraag: “Hoe krijg ik zo snel mogelijk meer volgers op social media?” Uiteraard zegt het aantal volgers wel iets over de populariteit van het betreffende kanaal. Maar zegt het ook iets over de kwalitatieve leads en het aantal potentiële klanten? Het antwoord daarop is nee. Focus je dus op het maken van content die voor jouw doelgroep waarde toevoegt zodat een dialoog creëert en er waardevolle contacten en leads uit voortvloeien.😀 Wil je wel weten hoe je je volgerslijst op kunt bouwen? Lees dan deze blog eens.

Stel vragen

Stel jij wel eens vragen aan jouw doelgroep? Doen! Deze informatie levert vaak een heleboel inzichten op waar jij je voordeel mee kunt doen. Zo kun je bijvoorbeeld content maken die nog beter aansluit aan jouw doelgroep.

Wat zou jij nog graag willen weten of leren over social media?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: